Sunday, August 12, 2012

Mencari rezeki :)

Sesiapa pun mesti nak hidup senang kan ? Sapalah yang nak hidup susah dan macam tu jugaklah aku. Bila kita pernah susah barulah kita tau erti kehidupan yang sebenar sebab dalam kesusahan kita belajar erti kesabaran, kepenatan, kesungguhan dan macam-macam lagi yang tak boleh dibeli di mana-mana tempat pun. Kita yang rasa semua tu. Aku sekarang dah ber-business tau. Hehe. Tak adalah business besaq tapi bolehla nak tampung hidup ni. Aku ada kisok kat Ukir Mall. Jemputlah mai usha-usha. Ada duit beli trus. Hehe. Banyak cabaran dalam nak ber-business ni. Yalah kena ada modal, kena ada customer barulah business jalan. Nak berniaga ni kena sabar sebab kalau tak tahan cabaran jangan masuk bidang ni. Bukan semua business hari ni mula hari ni dah berjaya. Kan sabar tu separuh daripada iman. Setiap kesabaran ada ganjarannya. Macam tulah prinsip aku dalam nak berniaga ni. Aku harap sangat business aku ni boleh berkembang dan insyaallah aku berniat nak buka butik sendiri. Lagi best kalau aku pandai menjahit sebab bolehla jahit pas tu jual kan. Lebih berbaloi dan bermakna sebab hasil usaha sendiri. Tengoklah nanti kalau ada kesempatan aku p kelas menjahit. Hehe. So buat sesapa yang teringin nak mula business tu kena lah tau selok belok business yee. Jangan terburu-buru :)

Ni lah kiosk yang tak seberapa :)

ngan mom!

ngan mom!
anak mak

my MOHD HAFIZ

my MOHD HAFIZ
sygs dia!

siblings!

siblings!
afifah,adilah,asmahaini,aswati

'abg' yg satu

'abg' yg satu
lokasi : di kampung

bestest "kawan"

bestest "kawan"
syg mereka